Sekulic Mirko- Užički slikar

Почетак » Svet kompjutera » Moj susret sa Linuxom, nepoznanica zvana Linux

Moj susret sa Linuxom, nepoznanica zvana Linux

Autor

Mirko Sekulić

Mirko Sekulić

O autoru Sekulić Mirko rodjen davne 1963 godine. Zdravstveni radnik, slikar, zaljubljenik u prirodu. Slikam okolinu Zlatibora, Tare i okoline, jos nedirnutu prirodu, dok je jos ima. Zivi u Uzicu,

Личне везе

Види цео профил →

Follow me on Twitter


Linux

Dugo sam pokušavao da promenim Windows, da jednostavno nisam u njemu, kopkao me Linux već odavno. Godinama unazad sam pokušavao da se opismenim za Linux, ali nekako je bio komplikovan i toliko različit od Windowsa. Instaliram Linux, nebitna verzija, onda vidim da pola drajvera nema, podesi internet, podesi drajvere, ma komplikovano mi to. Šta biva onda, pregazim ga sa Windowsom. Za divno čudo nikad nisam rekao nikad više Linux, uvek me je kopkao. Sećam se Linux Debian, Suse. pregazim ja windows sa njima, i vrlo brzo gomila problema. Drjveri, pa kaže uradi ovo, ono u terminalu, ma koji ti je treminal. Ma katastrofa. Napokon Linux počinje da biva za obične korisnike. Što bi ja reko u pismenosti u kompjuteru ja sam na nivou srednje škole. Znam dosta, ali univerzalno. I tako početkom godine, počinjem da koristim Linux. Idemo redom, pročitam o Linux Mintu i naravno krenem instalaciju i naravno odmah gazim Windows, jer po meni jedino tako ćeš se s nečim novim upoznati. Lep je ali nešto ne štima, nije mi lego na ruku kako kažu. Odmah ubacujem Ubuntu i počinjme rad u njemu. Lep prilično lak, ali opet nešto mi fali. Bitno je reći da ni tada nisam pomislio da pređem na Windows.U čitanju naletim na Elementary OS. Malo pročitam vidim minimalistička je (tu mislim da nije pretpana), uostalom pogledajte sliku.

E sad ovaj Linux stoji na kompu i ne menja se. Ja polako upoznajem Elementary OS Freya.

Šta mi se sviđa?

Aplikacije

U gornjem levom uglu stoje aplikacije koje kad otvorite imate jasan pregled šta imate od programa.

Sve što od programa instalirate nalazi se tu, svršeno jasno i jednostavno. Desni gornji ugao je rezervisan za aplikacije gašenje, network veza, ton (jačina, podešavanja) i naravno jezik, odnosno pismo za tastaturu, to je kod Windowsa bilo dole desno. Na dnu se nalaze poređeni programi na Docku, taskbaru, imaju izgled kao taskbar kod Mac OS oprativnog sistema.

Lepo jasno i nenametljivo. Pri instalaciji moram reći da je sav hardver prepoznat, znači u startu nemam problema.Treba napomenuti da odmah po instalaciji treba ići na Software Updater, odnosno sve to je novo od tzv. zakrpa izašlo valja instalirati, ipak je Freya u Beta verziji. U početku mi je bilo nekad zamrzavanja slike, ali sa zadnjim zakrpama i to je rešeno. I nije mi nijednom to zasmetalo.

Od programa je u njemu minimalan i osnovni broj za muziku, video. polako odeš na Software Center i polako dodaješ šta misliš da ti treba. Libre Office ide prvo, znači sva wordova dokumenta otvara i nikakvih nema problema u tome. Već sam se navikao na njega, iako na poslu i dalje radim u Wordu. Sledeći je SmPlayer jer mi on omogućava da nađem i titlove, slično kao u BSPlayer-u. I tako pošto slikam imam Gimp, koji stvarno zamenjuje Photoshop, samo treba malo adaptacije. Još uvek me buni nemogućnost odvajanja particije kao kod Windowsa, znate ono C i D particije, stim da je D particija za podatke. Ali i na to ćemo se navići.

Ovde iz ikone Files ulaziš u sve s tom razlikom što je sve lepo raščlanjeno na npr. slike, dokumenta, video, downloads i sl.

Internet radi savršeno, nema antivirusa, zezanja. Instalirao sam i Firefox Web Browser i Google Chrome, odlični su oba, qBittorrent je odličan za skidanje i tako.

Saznajte uostalom sami sa vremenom šta vam odgovara. Oću reći da je Linux sad već dosta uprošćen, lep i pristupačan nekom običnom korisniku. Ako ste za robusne igrice kao na Windowsu, toga ovde nema, a to sam i hteo. Elementary je preveden na srpski jezik, tako da i tu nema problema. Mišljenja sam da je vreme menjati Windows i da je Linux dostojna zamena. Probajte i ne odustajte odmah, isplatiće se, videćete…..

Sve ovo sam pisao iz ugla običnog korisnika, zdravstveni sam radnik, znači nemam dodira sa kompom u smislu da mi je kompjuter profesija. Pokušao sam da budem što jasniji, a uostalom i nisam hteo da pišem stručnu recenziju Elementary OS-a.

Probajte, lepo je upoznati nešto novo, a i vredi verujte…..

7 коментара

  1. Pixel каже:

    Da li može u isto vreme, na kompu, (na istom hard disku), biti instaliran i windows i linuks, pa da biram koji ću sistem da podignem, odnosno kad zabrljam da se vratim na windows.

    Liked by 1 person

  2. Mirko Sekulić каже:

    Da svaka linux distribucija ima mogućnost dual bota, da ti je instaliran i win i linux. Čak sa Cd-a možeš da podigneč linux i zezaš se u njemu. Probaj možda ti se svidi…

    Свиђа ми се

  3. oblogovan каже:

    А колико РАМ-а је потребно за Фреју?

    Liked by 1 person

  4. Mirko Sekulić каже:

    Po specifikaciji 1Gb rama, ja imam 2GB rama, stvarno je brza

    Свиђа ми се

  5. arrow3 каже:

    Linux je „majka“ kada imaš malo strpljenja da se upoznaš sa načinom rada. Nijedan problem (slovima i brojem) nisam imala sa programom Ubuntu (četrnaestica). Pitak tekst za one koji razmišljaju o prelasku sa Windowsa na Linux 🙂

    Liked by 1 person

Оставите одговор

